vineri, iulie 24, 2009

Tolontan – definiţia unui jurnalist ratat

De cele mai multe ori ne dăm seama că ceea ce se petrece în ţărişoara noastră dragă şi scumpă nu are să se îndrepte niciodată. Şi cu toate acestea sperăm ca într-o bună zi totul va reveni la normal. Un normal care nu ştim cum arată, doar îl pipăim în vizitele noastre din statele vest-europene. Totuşi, ne este greu să nu îl recunoaştem la ei şi să ni-l dorim la noi. Este inevitabil să nu oftezi şi să îţi spui: „în România nici în 50 de ani nu o să se întâmple aia, aia sau aialaltă”. Orice subiect ai deschide în discuţia cu un vestic eşti victimă sigură. Normalul la noi lipseşte din orice domeniu. Nici presa nu mai este normală.

De ceva timp intru pe Gazeta Sporturilor să văd cât de cretin poate fi jurnalistul român. Nici nu stau la discuţii, am o ţintă clară şi nu poposesc mai mult de câteva secunde cât să citesc pe diagonală ce mai scrie Cătălin Prostovan, acest „geniu” al presei româneşti. Altfel, nu dau 2 lei pe GSP ăsta, nici pe ziar şi nici pe televiziunile lor de apartament. În fine...

Acest monstru (s)acru al jurnalismului românesc, cu simţ justiţiar, ne sugrumă cu frustrările sale în fiecare zi şi uite aşa „numeroşii” cititori marca GSP se transferă la ProSport. În încercarea sa de a „scăpa” România de corupţie, a reuşit să îşi prindă urechile alea mari în sita deasă a iubitorului de sport care în loc să citească un editorial sportiv de calitate, dă de politică (de parcă nu e sătul de la TV). Tolontane, Tolontane, ţi-am mai spus să te ţii de sport şi să laşi politica. Cazul Ridzi se îngroapă uşor, uşor şi tu încă mai scrii despre acest episod? Trebuie să fii nebun sau posedat de Voiculescu!

În scurtele discuţii cu prietenii am aflat câta lăchioiu cu fistă eşti, dragă Tolo. Cum mă, tu un jurnalist de calibru ai ajuns să îţi editezi comentariile? „Ia să vedem, ăsta îmi place, ăsta nu-mi place, ăsta ar cam trebui să sune aşa, pe ăsta îl şterg de tot”, cam asta îţi spui, ah? Păi bine mă, deontolog urechios, nu am învăţat noi că fiecare are dreptul la o opinie, indiferent de natura ei? Am înţeles, dar dacă ai lipsit la acest curs pune mâna de fă-ţi un xerox, apoi pune-te cu burta pe carte, măi ziaristule care eşti tu ziarist.

Pe sistemul „ce e bun dă-mi mie, ce nu păstreazăţi-l ţie” Prostovan reuşeşte să facă o selecţie bună asupra comentariilor de pe blogul său. Păcat că nu este corect şi încalcă dreptul unui cititor, împidicându-l să îşi expună propria opinie vis-a-vis de un subiect sau altul.


CRISTIAN IONUŢ BÎRDAC
Sursa: cristian-birdac.weblog.ro



Niciun comentariu: