miercuri, iulie 08, 2009

Schimb de replici între Negoiţă şi Ridzi la audierea din Comisia parlamentară

Ministrul Tineretului, Monica Iacob Ridzi, şi deputatul PSD Robert Negoiţă au avut un schimb de replici, miercuri, la audierile din Comisia parlamentară de anchetă, cei doi reproşându-şi unul altuia atitudinile din timpul dezbaterilor.

Disputa a început după ce Negoiţă a întrebat-o pe Ridzi câţi angajaţi are MTS şi de ce nu a reuşit nimeni să pună la dispoziţie documentele solicitate de Comisie. Ridzi i-a replicat că MTS are în jur de 300 de angajaţi în aparatul central. Ea a mai spus că nu ştie câţi dintre aceştia au fost audiaţi la DNA, moment în care Negoiţă a întrerupt-o şi i-a spus "să nu o lungească prea mult".

"Domnul Negoiţă nu are de unde să ştie cum funcţionează o insitiuţie publică. Nu pot cere unei persoane din direcţia de studenţi să pregătească acele documente, pentru că fiecare direcţie în parte are arhiva proprie şi documentele le are în direcţie. Eu am venit aici cu intenţia de a clarifica nişte lucruri şi dumneavoastră singura întrebare pe care aveţi să mi-o adresaţi este să vedem de ce. Vă rog să puneţi întrebări la obiect, pentru că trebuie neapărat să ajung la şedinţa de Guvern. E foarte important să clarificăm mai degrabă ce s-a întâmplat cu banii, nu ştiu de ce nu au venit firmele", a susţinut Monica Iacob Ridzi.

Răspunsul ministrului l-a enervat pe Negoiţă, care i-a spus lui Ridzi că deputaţii nu sunt angajaţi ai MTS. Negoiţă a mai spus că deputaţii nu sunt obligaţi să o ajute în activitate pe ministrul Tineretului şi că nu este de acord cu ideea ca Ridzi, care se pretinde "un ministru competent", să aibă nevoie de media şi de Parlament pentru a-şi putea face treaba.

"Haideţi să stabilim nişte lucruri, că noi aici, ca şi Comisie, nu suntem angajaţii dumneavoastră. Am văzut că veniţi aici şi ne cereţi nouă, ca şi comisie, să vă ajutăm în identificaare adevărului şi să vă răspundem dumneavoastră la întrebări, mulţumind deopotrivă presei că vă ajută să vă faceţi activitatea. Dacă dumneavoastră consideraţi că în activitatea dumneavoastră ca ministru competent ce sunteţi, aveţi nevoie de media şi de o comisie parlamentară să vă ajute în desfăşurarea activizăţii dumneavoastră, daţi-mi voie să nu fiu de acord. Noi suntem aici să facem o anchetă pentru că suspectăm că banii publici au fost cheltuiţi inadecvat. Eu nu mă simt angajat la MTS, aşa că nu vreau să fac clarificări pentru domna minsitru. Dacă vrea clarificări, să şi le tragă singură. Dumneavoastră ne cereţi nouă să audiem acele firme pe care le-aţi plătit dumneavoastră. Dacă aveaţi semne de întrebare în legătură cu acele firme, trebuia să le întrebaţi înainte de a le da banii", a spus Robert Negoiţă.

În replică, Ridzi l-a rugat pe deputat să nu mai fie ironic şi să se comporte civilizat.

"Am venit să clarificăm lucrurile care trebuie clarificate. Îmi sunteţi colegi, nu am spus nicio secundă că îmi sunteţi angajaţi sau că sunteţi obligaţi să îmi răspundeţi mie la întrebări, eu am obligaţia să răspund la întrebări. Am doar rugămintea respectuoasă să nu fiţi ironic, să ne comportăm civilizat", a spus ministrul PDL.

După rugămintea ministrului, Negoiţă a întrebat-o pe acesta dacă nu consideră că suma de 700 de lei pentru fiecare participant la evenimentul de la 2 mai, echivalentul salariului unui profesor, nu este "cam mare".

"Domnule Negoiţă credeam că aţi înţeles, dar o să vă explic mai pe larg. În nota de oportunitate se propune organizarea unui eveniment. Nu sunt detaliate absolut toate costurile care implică organizarea evenimentelor. Dacă dumneavostră spuneţi că un tânăr nu merită să se organizeze nimic pentru el, dacă dumneavoastră contestaţi, eu spun să-i întrebăm şi pe ei. Vă rog să spuneţi public că vi se pare foarte mult că se cheltuie prea mult pentru un tânăr. Suma totală celtuită cheltuită pentru un tănăr este de şase euro, este foarte mult, vă întreb?", a răspuns Ridzi.

În replică, deputatul PSD Nicolae Bănicioiu a spus că "s-au cheltuit şase euro de participant pentru nimic", iar Negoiţă a precizat că minstrul Ridzi "face nişte afirmaţii fără niciun fel de acoperire".




Sursa: mediafax.ro

Un comentariu:

DuD3ttE spunea...

sper sa se termine conflicutl asta cat mai repede....