luni, iulie 20, 2009

Stat vs. Privat

...sau despre cum studentii sunt transformati in masini de facut bani
Scandalul Spiru Haret m-a cuprins si pe mine. Fiind student al Universitatii Spiru Haret, Facultatea de Jurnalism (la FR, ca de zi nu am mai avut timp) am mers si eu sa imi iau o diploma in plus. Licenta ... totul OK. Si nici prin cap nu mi-a trecut ca voi avea probleme.
Dar, ca in povesti, s-a intamplat in 2009 ca niciodata. Ministrul Ecaterina Andronescu s-a ofuscat ca la Spiru se castiga mai bine decat la Poli (universitate la care o fo' rector) si le-a cautat nod in papura. Usor de gasit. Dosarele de acreditare care intarzie. Scandal, media, profi, studenti, politicieni, tot tacamul.
Ceea ce nu a luat in calcul ministrul Andronescu a fost, insa, reactia partidului. PSD a spus ca decizia este una politica si ca nu apartine neaparat ministrului. In tonul specific, Geoana spunea ca studentii nu trebuie sa sufere. Altfel spus, lasati-i in pace sa dea diplome. Interesele PSD in zona sunt mai mult decat evidente. Natura deciziei care trebuie luata in cazul Universitatii Second Hand Spiru Haret este una de natura eminamente tehnica. Politicul nu are ce cauta in zona. Si totusi, liderii PSD, grijulii fata de studentii care au dat bani pe nimic, pardon, grijulii pentru voturile din toamna, o iau la rost pe Abramburica si o cheama la alinierea la normele de partid.
Lucrurile stau altfel. Dosarele alea de acreditare despre care se bate apa in piua, trebuie sa forteze USH sa asigure o calitate a invatamantului. Altfel spus, standardele trebuie ridicate. Este vorba de pretentiile pe care le are USH fata de studentii sai. Nu iti poti cumpara educatia cu bani. Trebuie sa mai si inveti ceva pentru amarata aia de diploma. In trei ani de zile am dat examene fara sa invat. Si le-am luat pe toate. Si cu note peste 7. E strigator la cer. Nu au avut nicio pretentie de la mine. Si nu au facut din mine un profesionist.
Norocul meu este ca mai fac o facultate la stat. Daca nu as fi optat pentru asta, ramaneam cu ochii in soare.

http://olty.weblog.ro

Niciun comentariu: