marți, mai 13, 2008

Blaga: "De câte ori încerci sa ajungi la o discutie reala, pe solutii, cu domnul Oprescu, fuge"

Candidatul Partidului Democrat Liberal la Primaria Capitalei, Vasile Blaga, a fost invitat alaturi de Sorin Oprescu luni, 12 mai 2008 la emisiunea "Vorbe grele" moderata pentru Antena 2 de catre Victor Ciutacu.
Vasile Blaga a accentuat ca "indiscutabil, Bucurestiul este pe un drum bun. Si asta o spun 70 - 80% din locuitorii lui. Indiscutabil. Bucurestenii nu vor sa mai petreaca atâta timp în trafic. (...) Bucurestenii trebuie sa petreaca cât mai putin timp în trafic si sa-si permita sa-si consume acest timp cu prietenii si cu familiile". Candidatul PD-L a argumentat fiecare dintre solutiile propuse în programul sau, solutii clare, punctuale si realizabile, dominând discusia si demontând argumentele contracandidatului sau, Sorin Oprescu.
În ceea ce priveste problema traficului, Vasile Blaga a precizat: "Abordarea pe care o am este una integrata. Nu poti sa rezolvi separat traficul decât daca discuti de infrastructura rutiera... Si va prezint punct cu punct toate elementele de managementul traficului; mai pe întelesul celor care ne urmaresc, unda verde, semafoare inteligente... Si putem discuta deja, pentru ca este aprobat Masterplanul de transport public al Capitalei si de culoare unice deja, pe care sa circule numai mijloacele de transport în comun." Întrebat ce va face în cazul în care solutiile sale nu îsi vor atinge termenele de realizare din motive diverse, candidatul PD-L la Primaria Capitalei a promis ca va veni "în fata cetatenilor si le explic lucrul acesta. Eu cred ca trebuie sa faci lucrul acesta inclusiv pentru a realiza o carte transparenta a activitatilor Primariei."
Vasile Blaga garanteaza ca niciunul dintre consilierii PD-L nu se va opune apriori proiectelor unui eventual Primar General din alt partid, asa cum consilierii PSD s-au opus Primarului General Traian Basescu. "În momentul în care cineva vine cu solutii bune pentru Bucuresti, noi vom fi de acord cu ele, nici nu va încapea discutie." În ceea ce priveste relasia cu viitorii consilieri, candidatul PD-L a declarat: "Eu am demonstrat ca am o mare capacitate de negociere. Va rog sa va aduceti aminte ca eu am trecut prin Parlament - si martor este domnul Oprescu - tot pachetul de legi ale administratiei publice locale, în conditiile în care Alianta nu a avut niciodata majoritate în Senat. Si le-am trecut cu 90%: modificari la Legea 215, noua lege a finantelor publice locale, legea prefectului, legea descentralizarii... Deci nu vor fi probleme din acest punct de vedere."

Întrebat daca va renunta la functia de primar pentru o functie de ministru, Vasile Blaga a declarat: "Am spus-o nu o data, nici nu se pune problema ca sa plec din postul de primar general. Nici în postul de prim-ministru, nici pentru un alt post. Voi ramâne ca sa îmi duc la bun sfârsit programul, "Solutii, nu discutii", angajamente cu termene clare pentru fiecare obiectiv pe care ni l-am propus. Am convingerea ca am si experienta necesara pentru a rezolva aceste lucruri, am si determinarea, am si hotarârea de a lua masurile necesare atunci când ele se impun. Deci ramân la Primaria Generala...".

Referindu-se la prestatia domnului Sorin Oprescu în calitate de viceprimar al Bucurestiului în anul 2000, candidatul PD-L la Primaria Capitalei, Vasile Blaga, a adus în discutie cetatenii orasului si respectarea angajamentelor fata de ei: "Daca nu îi încurcati inclusiv dumneavoastra, erau multe probleme rezolvate de atunci." Alegatorii din Bucuresti pot cântari pâna la sfârsitul lunii mai "un program concret, cu angajamente clare, nu discutii, nu vorbe goale trecute în program. Am pentru fiecare obiectiv un termen usor de verificat de catre electorat." "De câte ori încerci sa ajungi la o discutie reala pe solutii cu domnul Oprescu, fuge. Pentru ca nu le are", a declarat Vasile Blaga.

"Într-o campanie electorala, indiferent de miza ei, sunteti dispusi sa treceti peste relatiile personale de prietenie sau de amicitie cu unii candidati si sa va calcati adversarii în picioare?", a fost ultima întrebare adresata celor doi contracandidati, la care candidatul PD-L a raspuns": "Nu mi-am calcat niciodata adversarii în picioare. (...) Pâna la urma, trebuie sa venim cu argumente. Eu am argumente, sunt primul care a venit cu un program si deocamdata singurul care are un program coerent pentru Bucuresti."


Biroul de presa
al Partidului Democrat Liberal

Niciun comentariu: